Internet marketing lijkt voor buitenstaanders ontzettend ingewikkeld, maar in principe is het simpel. Wij werken met vier fases die voor ons de “online marketinglus” vormen. Wij bepalen in welke fase een klant zich bevindt, werken de rest van de lus af en beginnen weer van voor af aan.
Website
Is de website representatief? Verkoopt zij het product of de dienst wel goed genoeg? Is zij voldoende up to date om mee te werken?
Zo’n delicaat, intensief en welgevormd stukje vakmanschap als een website is natuurlijk altijd vrouwelijk.
Bezoekers
Wanneer de website aan onze eisen voldoet is de volgende stap bezoekers genereren. Dit kan door adverteren, hoger ranken op Google, guestbloggen of social media gefixt worden. Hoe hangt af van factoren als doelgroep, projectduur en hoe diep je zakken zijn.
Klanten
Oké, top. We hebben rete veel bezoekers op de website. Maar hoeveel van die bezoekers worden er nou daadwerkelijk klant? Zijn de teksten optimaal? Zijn de structuur en het design wel gebruiksvriendelijk? Kortom, kunnen we met hetzelfde aantal bezoekers meer klanten verwezenlijken?
Klantwaarde & relatie
Oh yeah! We gaan lekker! Een mooie website, flink wat verkeer en een hoop klanten. What’s next? Ga de relatie met de klant aan door bijvoorbeeld social media of een nieuwsbrief in te zetten. Kunnen we de huidige klanten nog blijer maken en ze wat extra’s laten uitgeven?
Fijn hé, eindelijk iemand die het je in normale taal kan uitleggen. Bel ons eens om te horen in welke fase wij denken dat je nu zit!