Vanzelfsprekend is bedrijfsmatig social mediagebruik niet hetzelfde als het social mediagebruik van de consument. De meest gemaakte fout door bedrijven die zich aan social media wagen, is de gedachte dat slechts aanwezig zijn en “leuk gevonden worden” het doel op zich is. Dit is helaas waar de meeste bedrijven social media voor gebruiken. Succesvol social media inzetten voor een bedrijf hangt af van de strategie die van te voren wordt bepaald.
Strategie
Laten we eerst samen eens gaan kijken wat eigenlijk de doelstellingen zijn. Aan de hand daarvan bepalen we een aansluitende strategie. Nog geen social media pagina’s? Geen probleem, doen we ook even!
Contentmanagement
Posten, bloggen, favoriten, tweeten, re-tweeten, share, re-share, laat dat nou maar aan ons over. Wij kunnen alle content zelf creëren maar in de strategie moet wel worden opgenomen wat, hoe en aan wie.
Communitymanagement
In 2013 zat de gemiddelde Nederlander 6 uur en 10 minuten per week op Facebook alléén! Naast onze vrienden en kennissen onderhouden we ook contact met bedrijven en merken waarmee we ons identificeren. Word dus vrienden met je klant!